torstai 4. maaliskuuta 2010

Lisää diagnooseja

Meninpä sitten metsästämään lisätietoa pakko-oireista ja sun muista ja keksin vielä itselleni uuden diagnoosin, nimittäin hypokondrian eli suomeksi sanottuna olen luulosairas! Minulla on siis kaikki muut maailman taudit, mutta luulosairashan en kyllä ole... :D

Tämä hypokondria on siis yksi versio pakko-oireisesta häiriöstä ja thänk gaad, että minulla se on onneksi aika lievä. Kuvittelen toki jatkuvasti, että minulla on jokin kammottava tauti, mutta saan kuvitelmani yleensä pysymään edes jonkin laisissa raameissa, etten ole hyppäämässä tasalta ja puolelta lääkärissä. No, nyt kun tiedän tämänkin, niin taidanpa tosiaan varata joltain psykolta ajan ja keskustella, että voisiko näille kaikille pikku oireilleni olla jokin viisaampikin lääke kuin Citalopram...

Tähän mennessä olen kuvitellut sairastavani sydänvikaa, keuhkosyöpää, maksavauriota (tosin se ei olisi ihme näillä alkoholimäärillä) ja lisäksi kuvittelen usein, että saan jonkun aivohalvauksen tai vastaavan, jos jokin pienen pieni oirekin siihen viittaa. Ainiin ja olen myös kuvitellut itselleni viime syksynä laskimoveritulpan, tosin siinä oireet olivat erittäinkin todelliset ja jälkeen päin selvisi, että jalassa oli kuin olikin joku tulehdus, joka aiheutti oireet, joten ihan höpöjä en sillä kertaa kuvitellut...

Että sellaista elämää kaikkien pelkotilojeni kanssa, ei ole ihme, että minun kanssani on hankala elää, kun näin rupeaa erittelemään... :S

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti